Hvor hurtigt kan jeg få varerne leveret ved forsendelse?

Leveringstiden varierer afhængig af hvilken transportør du vælger. GLS og DAO lover 3-4 dage, men bemærk at DAO faktisk også leverer lørdage og søn- og helligdage. PostNord lover pakker fremme både til hjemmelevering og til pakkeboks eller posthus på 1-2 dage.

Mange ordrer kan sendes som quick-brev med PostNord, hvis det haster med levering. Her lover PostNord pakken (brevet) fremme dagen efter afsendelse (bortset fra weekends). Quick-breve må veje op til 2 kg. og må maksimalt måle 60 cm i længden og 90 cm i længde+bredde+højde. 

Kan jeg få leveret mine varer hjemme eller på arbejdet?

Uanset hvilken transportør du vælger tilbyder vi hjemmelevering eller levering til pakkeshop/pakkeboks. Men du kan IKKE få dine varer leveret til en firmaadresse. Husk dog, at når du får gratis levering (ved køb for 400 DKK og derover) sål leverer vi KUN til pakkeshop med GLS eller DAO.

Hvornår sender I mine varer?

Bestiller du i shoppen inden klokken 16:00 sender vi samme dag - med mindre vi har annonceret forlænget leveringstid (f.eks. i sommerperioden eller omkring højtider). Varer bestilt fredag, lørdag eller søndag eller på helligdage sender vi førstkommende hverdag.

Sender I varer til udlandet?

Ja, vi sender til hele Europa. Forsendelser til EU-lande er billigere end til ikke-EU-lande (f.eks. Norge). Særligt store pakker til ikke-EU-lande er ret dyre at få sendt, fordi de også kræver toldbehandling. Af samme årsag må man påregne op til en uges leveringstid.

Vi benytter PostNord eller GLS (hvor det er muligt) til udlandsforsendelser.

Hvad koster det at få varerne sendt?

Forsendelsesprisen beregnes efter hver enkelt vares vægt. Derfor kan du først se den endelige forsendelsespris, når du skal betale i shoppen. Vær også opmærksom på, at forsendelse er momsbelagt (25%).

DAO er den billigste transportør (bortset fra "snail-mail" med PostNord). Til gengæld håndterer DAO ikke pakker større end 50x30x30 cm og 10 kg og da kun til pakkeshop. Hjemmelevering med DAO tilbyder ikke pakker større end 33x23x6 cm og max. 2 kg.

Vi forsøger altid at pakke så små kasser som muligt, men nogle varer fylder ganske enkelt så meget at det påvirker prisen og begrænser antallet af mulige transportører. Det gælder f.eks. geoextractors, som er så lange at kun GLS og PostNord håndterer dem. Her tillægger vi også et lille ekstragebyr fordi de også skal i en speciel papkasse.

Hvad sker der hvis jeg bestiller en vare I ikke har på lager?

Varer som er i restordre sender vi hurtigst muligt når vi har fået dem hjem fra leverandøren. Er der f.eks. en eller flere varer, i en samlet ordre, som er i restordre, så pakker vi det vi har på lager og sender straks, hvorefter vi eftersender det der manglede når vi har fået det hjem. 

Eftersendelse er uden omkostninger for dig, og vi eftersender altid med PostNord alm. brevpost (3-5 dages leveringstid). Til gengæld skal du ikke afsted til posthus eller pakkeshop for at hente det eftersendte.

Hvordan kan jeg betale min ordre?

Du kan betale med Dankort, MobilePay, Visa, Visa Electron, MasterCard, MasterCard Debit eller MaestroCard. Alle betalinger er gebyrfrie for dig. Når du i webshoppen bekræfter betaling med dit kort eller MobilePay, reserverer din bank det beløb dine varer koster. Dermed har GeoShop garanti for betalingen, men vi har ikke fået beløbet overført endnu.

I overensstemmelse med reglerne for internetsalg, så trækker vi først betalingen når vi sender dine varer. Varer der er i restordre betales så snart hovedordren (de varer der IKKE er i restordre) afsendes. Til gengæld er eftersendelsen gratis for dig.

Kan jeg fortryde mit køb?

Ja, du har den almindelige fortrydelsesret for alle køb i GeoShop. Har du fortrudt dit køb, så kontakt os telefonisk eller pr. mail så vi kan aftale returformen. 

Du skal selv betale for returvarer ved fortrydelse. Når vi modtager de returnerede varer tilbagefører vi det fulde købsbeløb, men ikke den betalte porto/forsendelse.

Se i øvrigt vores almindelige handelsbetingelser.

Kan jeg komme og handle direkte i jeres shop?

Nej. Vi har ikke en butik du kan handle i, men du kan INDEN du laver en ordre i webshoppen kontakte os og aftale at du gerne vil hente dine varer hos os i Smørum. Afhentning hos os er gratis, men vi kan ikke garantere for hvornår vi er hjemme og kan udlevere varerne. Derfor er det vigtigt at du kontakter os og aftaler et tidspunkt, så vi kan være hjemme når du kommer, eller kan aftale et afhentningssted.

Til levering af ordren vælger du så "Afhentning i GeoShop" som leveringsform. Du skal betale dine varer i webshoppen, og du kan således IKKE betale kontant eller med kort når du henter varerne hos os i Smørum. HUSK at vi skal aftale afhentning INDEN du bestiller i webshoppen, ellers er der ingen garanti for, at der er nogen der kan betjene dig når du kommer.